Tålamodet

Hur fasiken gör man för att få det längre?
Mitt tålamod tar slut med detsamma känns det som.. :/
Inte när det gäller min dotter, men när det gäller att få
upp folk (läs Niclas) som sover för länge, eller som tycker
att det skulle va skönt att dra sig en halvtimme extra i sängen..

Jag får då ta mig tusan inte dra mig en sekund längre när
Natha-Lee vaknat, då drar hon mamma snällt i varenda
hårtuss på mammas huvve, så man inte KAN sova längre.
Det gör ju förbenat ont i hårsäckarna när hon får tag!
Ibland räcker det inte att dra mamma i håret dock.
Då tar hon tag med ALLA naglar och kniper tag i fläsket
(läs kind, näsa, hals) i ansiktet på en.
går man upp vill jag lova!

Hon har blivit riktigt duktig på att leka själv nu faktiskt.
Jag satt i soffan i en timma igår, hon satt på golvet
och lekte med sina leksaker, pratade med dom,
skrattade jätteglatt när hon stoppade in nalle-hunden i munnen.
Det kittlar nog i munnen när hans lurviga päls tittar in ;)

Nu har hon återigen suttit i en timme och plockat med sina leksaker.
Hon börjar bli stor nu, min lilla lilla dotter..
Bebistiden går verkligen fort!
Även om vi blev snuvade på första 5 veckorna av bebistid... :(
Känns lite surt faktiskt..
Fast vem vet, då kanske hon inte skulle vart så snäll som hon faktiskt är nu.


Åh ni, solen SKINER idag också!!! :D

Kommentarer
Postat av: elin hejdenberg

jag tycker såhär. han kan inte ligga å dra sig om inte du får göra det. ta varannan dag. eller att du på helgen har din drag dag. mamma måste oxå få ligga kvar i sköna sängen ibland ju. för det är du såå värd! kramar

2010-02-25 @ 15:05:14
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/
Postat av: Marina

kan ni inte ha varannan dag då? eller att du iaf få en dag i veckan, så gör vi! 1 sovmorgon var på helgen :) hoppas ni hittar en lösning. kram

2010-02-25 @ 16:29:37
URL: http://lyckligtlottad.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0