En bra plan?


Jag har fått en idé:

Natha-Lee vägrar äta 120 ml åt gången.
Jag matade henne med 80 ml kl 7 och 40 ml 8.30.
*Gör jag fel om jag planerar att ge henne 60 ml varje 1,5 timme?
Hon ska ju ha 120 ml var 3:de timme,
*då kan det väl inte spela någon roll om jag delar upp det?
Då får hon ju iaf i sig ALLT och inte bara hälften.
För det är bara hälften hon orkar äta vid varje mål.
Plus att sen hon drog ur sonden, så har hon inte spytt!
*Sonden måste ju varit problemet då?
Hon ska ju ha sitt karnitin och zantac,
*men ja vet inte om det spelar så stor roll nu?
Zantac är mot halsbränna och sura uppstötningar,
men det tvivlar jag på att hon har,
eftersom hon ätit två gånger utan att spy efter hon drog ur sonden.
Karnitin är ett vitamintillskott,
men hennes RIKTIGA doktor Stina sa som så här:
-Det gör ingenting om hon får karnitin även om hon är frisk,
för det är egentligen bara ett vitamintillskott.
*Då gör det väl ingenting om hon INTE får det heller?

Hu, ja blir knäpp på det här!
Men jag kommer iaf att köra på 60ml/1,5h!
Då kan jag va hundra på att hon får i sig sina 120 ml/3h som doktorerna kräver.
Men jag kommer inte nämna sonden förrän vi åker in på torsdag.
Natha-Lee är VÅRAT barn och om vi tycker det går bra utan sond,
då ska vi få mata henne utan sond också!


Vår lilla familj <3

Kommentarer
Postat av: Marina

duktig tös =) hon vart nog trött på den där slangen... vad bra att hon klarar att äta själv!

2009-09-08 @ 14:38:50
Postat av: Malin

Stämmer det ni säger, ni är föräldrar och ni ser vad som är bäst för ert barn...Tror inte det gör någon skillnad med ditt förslag ang maten...bara hon äter det är väl det som är det viktigast...

2009-09-08 @ 15:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0