Önskelistan & tankarna

Jag har kommit underfund med en sak.
Jag äääääääääälskar alla dessa Nalle Puh-Baby grejjer!
Kolla bara!!


Blir man inte kär???
Jag är det iaf.
Och med tanke på att jag har en underbar dotter,
så ska hon bli bortskämd av mig
med allt vad Nalle Puh-Baby grejjer som finns!
Så De Så!

Nu till min önskelista:
1. Nalle Puh-lakan
(till Natha-Lee)
på Coop Forum, ett blått och ett rosa!
(Trots att jag hatar det här med att tjejer "ska" ha rosa och pojkar blått,
så vill jag att min dotter får båda lakanen,
för då kan jag ha blått till kudden och rosa till täcket och vise versa!
Då behöver det inte bli så att hon måste ha rosa eller måste ha blått!)
2. Handdukar
till badrummet, vita hellst!
3. Ett gymkort,
SNÄLLA NÅGON GE MIG DET!
4. En tvbänk,
i vit högglans!
(Djup nog för en "tjocktv"!)
5. Hatthylla,
i vitt från Jysk,
med 3 tillhörande vita trälådor med rutigt tyg!
6. Bänk,
i vitt från Jysk,
med 3 tillhörande vita trälådor med rutigt tyg
och tillhörande "bänkkudde", till hallen!
7. Ett nytapetserat kök!!


Nu mina tankar.
När jag var liten, då va jag en sån där "typisk rosa tjej".
Jag vill inte att min dotter blir det,
så med tanke på det,
då köper inte jag rosa kläder till henne.
Vill andra göra det så visst, fine!
Men bli inte besvikna om hon aldrig har det på sig.
Min dotter passar bäst i brunt och annat "killigt" som folk PROMT påstår att det är.
Hon hade tex. på sig enbart "kill-kläder"
(alltså, INGET rosa överhuvudtaget! Nej, inte ens NAPPEN!)
när vi var på Mvc och hade föräldragrupps-återträff,
Maria, som vet att vi fick en Natha-Lee,
sa "Han" hela tiden.
Vilket ledde till att minst två föräldrapar sa
"Hon!"
direkt efter.
hahaha.
Så kan det gå när man inte är en "typisk rosa tjej" längre!
Och "tack vare(???)" att jag inte vill att min dotter har rosa kläder på sig,
då får man ALLTID frågan:
"Var det en kille eller tjej du fick?"
när tösabiten ligger i vagnen med sin gröna raggartärning dinglande i taket,
gråa jacka och bruna byxor på sig och sin blåa napp i munnen.
VARFÖR är det ingen tjej om hon inte har rosa kläder?!???!
VAD är det i färgen ROSA som gör att hon är en hon och inte en han?!??
Nej.
Tacka vet jag att min dotter får ha på sig kläderna jag väljer,
tills hon är gammal nog att säga vad hon själv vill ha på sig.
Vill hon ha rosa kläder från topp till tå när hon ska gå första dagen på lekis,
då får hon göra det!
Men fram tills dess,
då ska hon inte behöva vara en "typisk rosa tjej"!


Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: marina

åh, jag är åxå helt kär i dessa nalle puh prylar! det finns sådana tavlor på rusta.. bara ett tips om du inte sett de =) hoppas allt är bra med er, kram från oss

2009-11-10 @ 07:19:53
URL: http://louiseizen.blogg.se/
Postat av: Nina

2009-11-11 @ 08:53:05
Postat av: Nina

Jag har både Rosa och andra, mer "killiga" färger till Miranda. Tycker om Rosa så vi skulle använda det även till en kille. Tycker det är fånigt att vissa färger ska "förbjudas" pga könet, och att man ska behöva "vägra" en färg för att visa vad man tycker. Vi får också rätta folk ibland eftersom vi har en blå vagn.. Men det är nästan bara den äldre generationen som tänker så, vi yngre är mer vana med att inget är stereotypt

längre. När vi hade dop i helgen fick Miranda kläder och där syntes det tydligt. Av äldre människor fick Miranda jättefin röda klänningar med rosetter och av yngre var det body med Iron Maiden och byxor med ufon på! Jag blev lika glad för allt. Kön är ingen färg

2009-11-11 @ 09:03:30
Postat av: tomtlund

hahaha så skrattretande att över halva befolkningen ännu kör rosa för tjejer å blått för kill färger.. herregud... jag hade mycket blandtat till victoria när hon var liten. men idag så älskar hon rosa och lila så de e hennes eget val dom måste ju få välja de själva.. lite iallafall..... ha de gott..

2009-11-15 @ 20:13:08
Postat av: tomtlund

hahaha så skrattretande att över halva befolkningen ännu kör rosa för tjejer å blått för kill färger.. herregud... jag hade mycket blandtat till victoria när hon var liten. men idag så älskar hon rosa och lila så de e hennes eget val dom måste ju få välja de själva.. lite iallafall..... ha de gott..

2009-11-15 @ 20:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0