Ska de va så svårt?

Är man singel, då klagar man på det.
Är man då äntligen tillsammans med nån, då klagar man på det.

NEJ, jag klagar inte på att va tillsammans med Niclas,
men jag undrar hur det kändes när man va singel.
Eller när man precis träffats..
Vart tar dem känslorna vägen?
Man sitter här själv, efter att ha varit tillsammans i snart 10 månader,
klockan 5 på morgonen.
Själv klockan 5?!
Jaa! Själv klockan 5!
Om det är kul?
Va faan tror du?!
Gick och la mig för att sova klockan 1.
Trodde han kanske skulle komma hem snart då.
Sov till 2.30, (vaknade av en fruktansvärd halsbränna) frågade om han kom snart.
Nej, inte ännu.
Somnade om till 3.45, (vaknade av ännu värre halsbränna) påväg hem nu kanske?
Nej, inte ännu.
Halv 5 skrev jag:
"din kärring vill väldigt gärna att du kommer hem nu,
för ni har ett fruktansvärt jävla oroligt barn som inte
kommer till ro vilket gör att din kärring inte får sova nånting!
Så vill du inte totalförstöra den här lördagen så skulle
det passa bra om du kanske gick hem nu!
"
svar:
"Kommer sen typ vid sju kanske älskar dej puss"
"Sju?!"
Klockan är 5.10 och jag har ännu inte fått något svar...

(Allt hade varit sååååå mycket lättare om jag föddes egoistisk och utan samvete.)

Suck.

Att tårarna rinner konstant sånna här nätter, det kan jag fullt förstå.
Men hur kan det vara att INGEN överhuvudtaget ser det?
Ingen som bryr sig om det?
Nej vaddå?
Jag är ju gravid, det är hormoner.
NEJ!
Det är inte därför!
En sak ska jag bara tala om:
Att sova bredvid någon i 10 månader, med 6 utspridda nätter ensam,
då har man fått in för vana att det ligger någon bredvid en.
När det då inte gör det?
Och när Bebben blivit så stor i magen att
den känner av min ensamhet och oro,
då har man alla möjliga symptom som gör att man inte kan sova!
En orolig Bebbe i magen som gör det stört omöjligt för en att sova.
Vill bara säga det att när man har 10 månaders delande av säng,
då är det stört omöjligt att hindra tårarna med hjälp av att krama en kudde.
Den ger ju jävligt mycket tröst.

Nej fy fan.
Ska lägga mig ner och fortsätta pinas med Plutt...

Älskar att jag har Plutt i magen,
men det skulle ju inte skada
om man hade en Niclas bredvid sig
så Plutt kunde va lugn...

Lär inte bli någon lyckad dag på stranden med grillning senare idag kan jag nästintill lova!!
Sömnbrist + gravid + besviken = TOTALT KAOS!


8.38 tittade jag på klockan,
fortfarande själv...
Just då öppnas dörren och en fylltratt och en jävla mytoman
kommer in. Jag fortsatte "sova".
Jag hörde precis allting:
X-"Ahhh, va har du fått dom här ifrån? Ja köper dom för en billig peng!"
N-"Näe då blir kärringen sur på mig."
X-"Vaddå?"
N-"Jag har fått dom av henne."
X-"Jo, men du om nån vet hur kåt jag är i varselgult!"
N-"mmm.."
Dom gick vidare ut i köket:
X-"Såhär gör man för att det ska bli helt rent... BLA BLA BLA............ Har du en penna förresten?"
N-"Jo de ligger nog en här ute.."
X-"Jag fyller år den o den dagen, kom över på en fika, bara så man har nån att umgås med lixom."
N-"Hur mycket fyller du då? 23 va?"
X-"Ja."
N-"Då ska man ju ha smörgåstårta.. Haha, skojar bara."
Dom kom tillbaka in i rummet:
X-"Nej det känns som jag tränger mig på och du är helt slut."
N-"Näe näe de gör inget.."
X-"men du, kom upp till mig senare idag med jeansen,
eller nej alltså byxorna så får jag dem av dig."
N-"Nej, då blir min tant sur."
X-"Varför då?"
N-"Jag har fått dom av henne.."
X-"Jaha, är det hon som betalt dom? Va kostade dom?"
N-"Jo, typ 700:-"
(De va liiiiite mer än 700:- och JO jag skulle bli förbannad!!)
X-"Äh ja köper dom för en billig peng, fast har du fått dom av henne så vill du kanske inte sälja dom?"
N-"Näe hon vill nog inte att jag gör mig av med dom."
X-"Du vet att din syster kommer aldrig upp och hälsar på oss..
Hon kan umgås med T. men det är aldrig nån som vill träffa mig."
N-"Nej, så är det inte."
X-"Jo, T. gick hem till A. en kväll, för dom vill inte va hemma hos oss bara för att jag är där.
Jag bad henne att inte dricka :-"Nej Nej." det skulle hon inte.
Sen när man skickar ett sms efter några timmar,
då får man till svar att dom drack varsinn grogg.
Kul när hon lovat att inte drick och jag sitter själv hemma med E."
N-"Jo.."
X-"O du vet det där med mitt förflutna, alltså, jag står för allt jag gjort.
Jag berättar för mina vänner om att jag använt droger,
men jag är en helt annan människa nu.
Jag håller inte på med det där längre.
Det måste ju du om nån ha märkt?"
N-"Jo.."
X-"Den där moppen jo... BLA BLA BLA...
Jag va ju med i ett av Gotlands största maffia-gäng förut
och jag va med i hells angels.
Så behöver du någonsin hjälp eller nåt sånt så blir du en del av hells angels."
N-"mm.."
X-"Ja tror Julia är vaken nu, men det får hon väl va då, ja står för allt mitt förflutna."
N-"JULIA!!"
(Nejdå, jag sov såååå skönt... NOT)
X-"Följer du med ut och röker? Behöver prata lite privat.."
N-"Mmm... schhh.."

Jag är så förbannad att jag kokar inombords!
Det är antingen eller nu!
Han eller jag.
ALDRIG i mitt liv att jag någonsin kommer säga någonting till han igen.
Han vet EXAKT vad jag tycker om honom.
Jag hatar honom och det står jag för.
Är han så jävla blåögd att han tror att jag inte kommer försöka
få Niclas på bättre tankar, då är han verkligen slut på riktigt!!

Ska prata med Niclas sen när han väl tänker vakna upp ur sitt "koma".
Han sa såhär när X väl gått:
"Förlåt att ja kommer hem så sent."
(SENT?! Klockan är för i helvete snart tio!!!!!!!)
Ja sa ingenting...
Han tittade på mig ett tag och då sa ja:
"Hur ska det bli idag då?"
"Idag?"
"Vi ska o grilla med Titti och Janne om typ 2 timmar! ALdrig i livet att du är nykter och vaken då!"
"Jo, jag är nykter till tolv, det är väl bara o hålla mig vaken."
"Aldrig att du är nykter klockan tolv!"
Han började pussa på mig och försökte förjäves få mig att smälta.
"Kan ja få en puss?"
"Nej!"
Han satte sig på sängen och ja sa inget mer.
Tog väl två minuter innan han slocknade..

Lite väl personligt inlägg det här.
Men jag är rysligt besviken och förbannad så det får gå...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0