Packa, städa, fira mm.

Packar, städar, tvättar och diskar om vartannat,
så ska man på kalas till tolv (???) hur ska vi hinna det?
Tvättar till 13, så det sket ju sig.
Nej, vi fick komma när vi ville, men det känns ju dumt att komma sist...
Ska ännu till affären och köpa blommor och lotter till pappa,
han vill ju aldrig ha något när han fyller år, men firad vill han bli ;)
Du är gullig du, Pappa! <3

Tänkte ta mig en dusch efter att jag lagt in sista tvätten i torktumlaren,
men det är ju ännu minst 20 min tills dess,
så ja skicka in Niclas i duschen nu,
så han inte behöver få stress-nojja som ja har.. :/
Puh.

Får ju ett sju helvetes humör av den här värmen också.. :(
Stod och diskade, svetten rann.
In i garderoben och packa kläder, svetten rann.
Fixa tvätten i tvättstugan, svetten rann.
Blir inte klok på det här.
Spelar ingen roll vad man gör så håller man på att krevera av värmen.
Ska softa i eftermiddag och bara titta på sorka som ska fixa höet.
:D
Skönt de!
Då behöver varken Niclas eller jag ha dåligt samvete
för att han suttit vid datan hela fm och jag har tvättat,
diskat och packat.
Inte direkt som att jag ställer mig på balvagnen och lassar höbalar !
Då har han väl tur som fått vila upp sig nu på fm,
så han orkar kasta runt höbalar
och jag får ta det lugnt efter min stressigt svettiga fm. ;)
Bra de!

Får väl ta lite kort från kalaset och hö-arbetet
så ni får se vilken underbar dag jag kommer ha haft

:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0