Långhelg :)

Har inte haft någon energi till att skriva pga
att det blev en massa tjafs sist jag skrev..
Men jag har iaf gått vidare nu :)


Vi va på takstens igår med mamma och pappa och firade jul där.
Mysigt att bara va 5 pers faktiskt!
Fick en vattenkokare (YES!!!) och skulle få en dammsugare om vi bara valde färg sa pappa ;)
Natha-Lee fick en nalle-hund och en nalle-häst av Alva & Elvira,
en nalle-apa med en unge av mommo & moffa,
samt långkalsonger och stumpor, så en likadan Nalle Puh boll som hon fick av oss :P
Hon skulle få en ny sa mamma, super!

Efter mat & Kalle Anka, öl & whiskey (bara till Niclas, inte mig)
så begav vi oss hemåt.
Kollade på film och drack glögg och älskling fortsatte med öl :P



Stumpan har börjat med något som jag kallar "natt-vaken" ...
Hon är vaken mellan 00-02 ca, sen sover hon till 10-tiden på morgonen..
Ska försöka få tillbaka hennes 19-06 vana igen..
Men vi kanske ska ta det med en nypa salt för hon är ju ändå bara 4,5 månad gammal.
Jisses... de känns som jag tryckte ut henne igår..
Jaa tiden flyger iväg när man väl får barn :D
Men jag tycker det är underbart att se henne utvecklas varje dag.
Hon går "på riktigt" i gåstolen,
hon vet exakt hur man tar sig dit man vill,
tex. in under granen. Det gjorde hon igår minsann :P



Iaf, tillbaka till idag då.
Vi åt frukost i frid och fröjd, sett på film, Niclas skulle laga mat.
Jag är ju lite mer pedantisk än han och vill att allt ska göras på mitt sätt. :/
Inte alltid så positivt kanske?
Han gjorde potatisgratängen på en plåt (när det stod ungssäker form)
Jag gjorde väl lite för många pikar på det när han väl lagat klart maten,
så min mat va kall när jag väl åt.
Men det va jättegott.
Vi fick båda ur oss lite tjafs o så, men livet är inte alltid en dans på rosor.
Man har sina dåliga dagar också..
:)
Men jag älskar min Niclas i vilket fall som.
Även om han inte gör allt på mitt sätt.
Tur att vi är lite olika iaf ;)


God Fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0