Irriterad och ensam.. utan godis!! :(

Vi åkte på lunch idag ändå.
Irritation till överflöd.
Lämnar resten osagt,
min irritation hade sina skäl !

In till stan och handla på Willys,
Niclas ville att jag skulle köra honom till Vibble.
Sagt och gjort.
Kom hem, fanns ingen parkering,
stanna bilen utanför entrén,
springa upp med handelkassar och skötväska.
Ungen skrek som en vilde i bilen,
köra bort till andra parkeringen,
packa ut vagnen, på med däcken,
(Nån som har en kombi, att skänka oss???)
i med tösabiten, i bilbarnstolen, på vagnen...
Kom in och packade in pluttan först,
sen all handel, laddade på Niclas mobil,
han kommer hem med bussen som går 23:45 från stan...
Låter väl mina tankar där med vara oskrivna..

Undrar hur vårat liv sett ut om det var Jag som inte hade körkort..
Om det var Jag som valde att inte vara hemma X antal kvällar/dagar i veckan..
Om jag skulle åka hem till nån nu, utan Natha-Lee,
då skulle det bli en jävla massa frågor om vart hon är nånstans,
varför kommer jag själv?

Borde inte jag få ett frikort nån dag?
Borde inte jag få göra nåt jag vill nån dag,
utan att behöva ta med min Dotter?
Jag älskar henne och älskar även att vara med henne dag och natt 24/7,
men när ska jag få andas,
få lite utrymme för mig själv?
När jag träffar Linda, som är den enda jag träffar nu för tiden,
då får jag ta hand om Natha-Lee, även om Niclas är hemma.
När jag åker till Räken och umgås,
då tar jag ju automatiskt med mig Natha-Lee eftersom hon och Ebba vill träffa Natha-Lee.

Det känns som man inte betyder nåt längre,
som enskild person alltså.
Så fort nån hör av sig som man umgicks med innan jag fick barn,
då kretsar det alltid kring Natha-Lee.
Nu får jag det att låta som att allt blivit negativt sen hon kom,
men grejjen är den,
att jag går på p-piller som gör att jag har noll humor kvar,
jag saknar den där galna crazy Julia som jag var för 1,5 år sen.
Som älskade att lyssna på dunkadunka musik,
köra runt med kompisar på stan..
Skrattade åt det mesta..
Var har hon tagit vägen?
Jag känner mig som ett skal,
ett ska fyllt med en gammal skittråkig Julia..
Jag skrattar inte hjärtligt en gång om dagen,
jag är jätteglad med Natha-Lee,
men inte så jag skrattar så jag får ont i magen.
Jag vill va gamla roliga, skrattiga, tokiga Julia igen.
När kommer hon tillbaka?
Gör hon nånsin det?
De känns som att det enda jag gör om dagarna nu,
det är att tjata, som en jävla tjatmoster.
Jag vill inte va en tjatmoster!
Trots att jag sagt till Niclas 1000000 ggr att jag hatar att tjata,
så får jag alltid göra det ändå!
:(
Känner bara för att få en dag för mig själv.
Åka på spa.
Snälla någon, ge mig ett presentkort till ett spa,
ett fint och lyxigt spa,
med en taxi som hämtar mig,
så jag inte behöver tänka på vad jag dricker,
eller vilken väg som är snabbast att köra.

Körkort är en befrielse, men även en fruktansvärd last!
En full tank, 438:-..
Skatt, försäkring, you name it!
Eftersom jag är den med körkort i vår familj nu så är det ju alltid jag som kör.
Vart vi än ska.
Det är aldrig jag som får unna mig en cider,
alltid jag som får ansvaret för att ta oss hem helskinnade alla tre.
Visst känns det väl bra, men inte varje gång!
jag skulle bara för en enda dag, GYMMA!
I fred få lov att sätta mig vid lite vikter och gymma skiten ur mina muskler.
NÄR kan jag få/ha råd att göra det??
Never!
Vi har för tillfället 1500:- att klara oss på till den 19-20 januari.
Av dem 1500 så är 800 Natha-Lees, så vi har 700:-
att klara oss på,
visst, stannar vi hemma, innanför vår dörr,
då klarar vi oss på det,
vi har mat så vi klarar oss till 19-20 januari,
vi har full tank på bilen, det unnade jag min älskade Astra idag!
För så fort pengarna tar slut och vi inte har bensin på bilen,
då hör AMS av sig och Niclas ska till stan på möte.
Jag har lust att kräva Swebus på att bjuda på resan eftersom vi är arbetssökande,
varför ska bara pensionärer och barn få åka buss billigt??
Soc hjälper ju inte oss längre heller, eftersom jag får "för mycket" (??????????)
i föräldrapenning, 6.800:- är det för mycket för att man ska få sin hyra betald?
Tänker inte gå in djupare på det där, för jag blir bara förbannad.

Då är jag alltså både irriterad, förbannad och ensam.. utan godis!!
På En LÖRDAG????
:(
Stackars mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0