Inte energi nog??

hade måttlig huvudvärk igårkväll,
efter en heldag med 3 underbara ungar♥ & min mamma♥.
Är nog inte energiskt redo för 3 barn, ännu! ;)

Såg framför mig:

(när tjejerna & mamma åkt hem & Natha-Lee sov)

*Niclas skulle komma in genom dörren
*Sätta sig med mig vid matbordet
*Äta middagen jag lagat
*Pratat om hur dagen varit
*Sen skulle vi se skräckfilm och bara myyyyysa heeeeeeeela kvällen.

Men är det nåt jag fått lära mig,
så är det att:
Det blir inte alltid som man tänkt sig!!


Jag började laga mat när tjejerna & mamma åkt hem,
Natha-Lee blev hungrig,
gjorde mat till henne och satte mig tillrätta i sängen
(och då kan jag lova att jag VERKLIGEN satt tillrätta också!!! Skönt som fan va de!)
plingpling på dörren.
"Meeeen vaaaa faaaaaaan" va det enda som hördes i mitt huvud.
Jojo, där stod Niclas, Jimmie, Gabbe & Maddis.
Blev jag glad?
Svara på det själva!!
Tillbaka in i sängen & fortsätta mata pluttan.
Pratade för döva öron.
Fick fixa maten när jag kom ut i köket igen.
Stank rök i hela köket,
BRA med min huvudvärk???
NOT!
(Det finns ju en skylt ute på balkongen, av en ORSAK!
RÖKNING FÖRBJUDEN!
Blinda??)
Fortsatte laga mat.
Maten va klar, Niclas satte sig och åt med mig (sånär precis som jag tänkt mig).
-Jag älskar dig... (Lite försiktigt)
-Jag älskar dig också, hur länge ska dom stanna?
-Jag vet inte.. Får jag sova hos dom inatt?
Besvikelsen var total.
-Åh varför det??
-Meka bilar..
Tänker inte gå längre än dit, jag var inte att leka med!
Tillbaka på ruta ett?
Ensamstående förälder i ett sambo-förhållande??
Nej men för faaaan.
Mina önskeplaner för kvällen var iaf förstörda så fort det ringde på dörren.
Jag kolla på tv fram till 20, sen sov jag på soffan.
Så det hade väl inte blivit en lyckad kväll ändå.
Kanske att han hade kunnat åka till stan ändå?
Nej, inte fan vet jag.
Besviken va ja iaf.
Men hemma, de va han!

Sovmorgon blev jag lovad idag, 4:e advent.
Herrn i huset skulle vakna själv och ge ungen♥ vår mat när hon vaknade klockan sex.
04:40 vaknar hon.
Napp i.
05:15 vaknar hon.
Napp i.
06:15 pratar hon.
Mat i.
Byta blöja, klä på.
Trött.
Somnar.
Vem sover?
Niclas & Natha-Lee...
Vem har varit vaken sen 04:40 ca, pga svinkallt sovrum och vaken dotter?
Jag.
Sovmorron my ass!

dags att sluta klaga och se det härliga i det hela:
Jag har ju underbar egentid nu som jag egentligen kan göra vad jag vill med,
innanför dessa väggar där vi bor.
Baka mina förbannade pepparkakor kanske???

Nej, inte rätt humör.
Inte rätt humör alls.
Skulle kunna tänka mig att ta en promenad,
om det inte vore så jävla halt & kallt ute!!


*SUCK*

Ingen bra dag!

Kommentarer
Postat av: elin hejdenberg

Jobbigt när det blir så..=S

Se till att få rå om dig själv lite. Det behöver man som mamma! KRAMAR till dig!

2009-12-20 @ 13:33:43
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0